KASIH DIPAUT


I made this widget at MyFlashFetish.com.

AL-QURAN

AS-SUNNAH

ZIKRULLAH

Zikrullah
TERMENUNG 3
ASSALAMUALAIKUM...w.b.t...

Salam sejahtera dan salam perpaduan untuk anda semua.

Semoga berada dalam lindungan Allah sentiasa.

Sesungguhnya dah lama saya tak post kan sesuatu di dalam blog saya ni.

Namun kali ini terasa nak post sesuatu.


Tetapi...

Blog untuk kali ni agak berbeza sedikit.
Cuma untuk berkongsikan sesuatu yang mungkin agak membosankan untuk anda semua.


Saya kini belajar di Universiti Kebangsaan Malaysia.

Memasuki Tahun 2.

Seorang yang berkeyakinan dalam melakukan sesuatu tangungjawab dan amanah.


Sebagai salah seorang mahasiswa, sememangnya tugas sebagai seorang pelajar adalah sangat akrab sebagai kawan dan teman sehari-hari.

Biasalah, manusia normal, seorang pelajar bukanlah penghalang untuk saya merasakan, APAKAH ITU CINTA YANG SEBENAR...


Sangat banyak persoalan yang perlu diungkapkan di sini.
Aku seorang pelajar,

ADAKAH AKU LAYAK BERCINTA?
ADAKAH CINTA ITU BUTA?

ADAKAH CINTA ITU DATANG DENGAN SENDIRINYA?

SIAPAKAH AKU UNTUK BERCINTA?

BILAKAH MASANYA UNTUK AKU UNGKAPKAN KATA-KATA CINTA?

DI MANAKAH SELAYAKNYA AKU MENGUNGKAPKAN CINTA?

........

Banyak persoalan yang saya sendiri tak mampu nak jawab sebab saya hanya seorang pelajar Islam yang berpegang dan menurut perintah Allah (insya-ALLAH).


Bukan ke hubungan yang selayak-layak dan diredhai-nya hanyalah dengan ikatan PERKAHWINAN?


Tetapi...


Kenapa masih ada umat manusia bercinta sebelum kahwin?

Adakah perasaan yang tiba-tiba timbul ini hanyalah semata-mata nafsu?

Atau itulah hakikatnya?

Pemikiran saya bertambah pening dan akhirnya saya kembali...


TERMENUNG...


untuk memikirkannya...


dari,

SEUNGGAS
Labels: | edit post
2 Responses
  1. Anonymous Says:
    This comment has been removed by a blog administrator.

  2. Anonymous Says:

    SEMOGA ALLAH MEREDHAI DIRI MU ITU...AMIN...


Related Posts with Thumbnails

BICARA UMMAH

Name :
Web URL :
Message :
:) :( :D :p :(( :)) :x

IKLAN